Fillers

- Nedadgående mundvige
- Asymmetriske læber
- Atrofiske ar

Når vi bliver ældre bliver huden mindre elastisk. Der dannes statiske rynker fordi underhuden taber volumen og huden er tyndere og mere tør.

Som ordet siger bruges fillers til at give fylde i områder, der mangler dette. Der findes både midlertidige og permanente fillers. Hos Klinik Nielsen bruger vi udelukkende midlertidige fillers, da der efter vores mening er for mange og alvorlige komplikationer til de permanente fillers.

De midlertidige fillers består af 98% vand og 2% Hyaluronsyre (et sukkerstof), der forekommer naturligt i kroppen. Hyaluronsyren har en unik evne til at binde vand og dermed udvide vævet, så hudens volumen omgående genoprettes, rynker i ansigtet udglattes og læberne markeres. Det kan både anvendes til korrektion af tynde overfladiske linier samt dybe rynker.

De hyppigst behandlede områder er bekymringsfuren mellem øjenbrynene, furen mellem næsefløj og mundvig samt de såkaldte majonetlinier som går fra mundvig til hage. Det er også en god behandling til nedadvendte mundvige.

Fillers bruges også til læbeforstørrelse og korrektion af asymmetri mellem over-og underlæbe. Det kan ligeledes lægges i læbekanten og danne en smuk overgang. Vi laver kun naturligt udseende, fyldige og bløde læber.

Inden behandlingen

Inden behandlingen skal du til en forundersøgelse ved sygeplejeske Pernille Falkenberg eller plastikkirurg Henrik Toft Nielsen. Her vil vi finde ud af hvilken behandling der er den rigtige for dit ansigt. Du vil blive orienteret om selve behandlingens forløb og eventuelle komplikationer. Herefter skal der efter Sundhedsstyrelsens bekendtgørelse gå 2 dage inden første behandling.

Behandlingen

Behandlingen foregår ved at filleren sprøjtes ind med en meget tynd kanyle. Før behandlingen kan man påsmøre en lokalbedøvende creme, der skal virke nogle minutter.

De første 12 timer efter behandlingen anbefaler vi, at du ikke anvender make-up. Undgå også at berøre det behandlede område, da bakterier på fingrene kan give infektion. Infektion ses uhyre sjældent, men du bør henvende dig såfremt der kommer varme, smerter eller rødme i det behandlede område. Undgå ligeledes anstrengende træning i det første døgn efter behandlingen.

Effekten af behandlingen holder som regel 6-9 måneder, alt efter hudens kvalitet, helbredstilstand samt livsstil.

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lørdag

Søndag

Lukket

09.30 - 15.30 samt 17.00 - 19.30

09.30 - 13.00 (1. og sidste lørdag i md.)

Lukket

Book online eller ring til os - du kan altid få en tid til forundersøgelse eller behandling udenfor vores faste åbningstider.

Et frisk pust til en træt hud

Ring til os

Klinik Nielsen | Kongensgade 38, 1 tv. | 5000 Odense C | Fyn | Tlf.: tlf. 60 40 60 65 | info@kliniknielsen.dk